Assalamualaikum..Haip!! ^.^

Friday 1 April 2011

si "dia"..Mengapa?kenapa?

  Hidup ini penuh persoalan kan?Sejak dari lahir lagi.Ibu,kenapa name akak "atasha"?..Ayah,kereta tu nama apa?..Banyak persolan..Tapi bukan itu yang aku ingin celotehkan.Aku ingin celotehkan tentang "kamu".
  Ada permasalahan disini.Kenapa kamu begitu dan kenapa kamu begini?Andai kamu tahu aku hanya mahu lakukan yang terbaik untuk kamu malah ianya kebaikan bagiku juga,kenapa kamu seandai tidak bersemangat melakukannya?
  Aku cuma mahu kamu mejadi insan.Insan yang dipandang mulia dimata masyarakat malah disayangi Allah..Sedarkah kamu?

Ya,aku tahu...


"Tak perlu mencari teman secantik BALQIS , Jika diri tak seindah SULAIMAN,
Mengapa mengharap teman setampan YUSUF , Jika kasih tak setulus ZULAIKHA,
Tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM , Jika tak sekuat SARAH,
Mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH , Jika diri tak
sempurna RASULULLAH S.A.W"

Jadilah "insan" yang "soleh"
Kuharapkan hari esok lebih baik..Insyaallah..

No comments:

Post a Comment